חפש   

 


 

 

 


התחברות לחברים

להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 שלח


האם טיולי פיסגן מענינים אותך ?
[תוצאות]

 מה עשינו החודש?

  

 
חינוך סביבתי לגיל הרך 

צפרדע הנחלים
 
בטיוליי באזור השלולית שבפארק הרצליה או לאורך פארק הירקון אני רואה לעיתים צפרדעי נחלים. כמובן שבטיולי ערב אף ניתן לשמוע את קרקורם. צפרדע הנחלים חיה לרוב במקווי מים קבועים. את רוב זמנה היא מבלה בתוך המים, שם היא צדהאת טרפה הכולל חרקים, תולעים, ביצי דגים, ראשנים ודו חיים אחרים.  הצפרדע היא פעילת לילה ומוכרת כאחת הצפרדעים הגדולות בישראל, גופה חלק ולזכר (כפי שראינו היום) יש שני "שקיות עור" , מעיין שלפוחיות כהות בצידי הפה אותן הוא מנפח כאשר הוא מקרקר (ומזמין את הנקבה "להתחבק" איתו, להזדווג).
הצפרדע פעילת לילה : כיבינו את האור, הדלקנו פנס ו"גירשנו את החושך". שמענו קולות קירקור אמיתיים.  אם טעינו לחשוב לרגע שזו קרפדה מחוספסת, נגענו והרגשנו שהעור של הצפרדע חלק. שיחקנו משחקי "חלק" ו "מחוספס".
 
ניסינו לקפוץ רחוק, כמו צפרדע...
 
*תנו לילד לחוש חפצים חלקים ומחוספסים, שוחחו על ההבדל בתחושה. כייף גם ליצור מרקמים אלו בבצק/פלסטלינה.

-

  

 
הגינה המזמינה- מרכז הציפורים
 
נפגשתי היום עם ילדי הגן והבאתי איתי מתנה מיוחדת במינה שתישאר בגן – מרכז האכלה לציפורים.
למדנו על בתים שונים בטבע, שוחחנו על מהו "בית", איך מרגישים בבית, מה צריך להיות בו... החלטנו ביחד שאנחנו רוצים להזמין לגן שלנו ציפורים ממינים שונים, שירגישו אצלנו "כמו בבית".
 
אז מה יש במרכז הציפורים שלנו? מזון מסוגים שונים למינים שונים של ציפורים, חטיף, שתיה, צל..
 
בקשו מהילדים להראות לכם איפה תלינו :
שרשרת בוטנים לעורבנים, סלי האכלה לדרורים וירגזים, מתקן שתיית מי-סוכר לצופיות, וסל פירות למי שמתחשק לו... המראה מרהיב ומרגש... 
 
וחשוב לי להדגיש: לציפורים לוקח בין מספר ימים לשבועות להבין שיש כאן תחנת האכלה. התהליך יצליח רק אם נקפיד כל יומיים שלושה לחדש את המזון במוקדים השונים.  הילדים נתרמים ולומדים שעור (ארוך ושנתי..) על מעורבות סביבתית, כך שההשקעה קטנה והרווח אדיר!


 

 
השרקן
נפגשנו היום עם השרקן (שמכונה גם "קביה" או "חזיר ים"). מוצאו מאמריקה הדרומית והוא פעיל בשעות הלילה במחילה. את המושג "מחילה" כבר פגשנו השנה בשיעורים עם הדגו והארנבון. היום שיחקנו עם מחילות בגדלים שונים ותירגלנו מוטוריקה עדינה.
הקפדנו להרים את השרקן בשתי ידיים, לתמוך בו היטב ולתת לו תחושה של יציבות ולשם כך נעזרנו בסלסלה קטנה. ליטפנו אותו בגב היד. את השרקן חשוב להאכיל במזון עשיר בויטמין C, מאחר וגופו שלו אינו מסוגל לייצר ויטמין זה. האכלנו אותו במזונות שעשירים בויטמין זה- בגזר ובעגבניה.
 
כדאי לשאול:
אילו מזונות מכילים ויטמין C? (תפוז, גזר, קיווי)
היכן הוא גר/חי? (בתוך המחילה. לא על, לא מתחת, לא ליד – אלא בתוך)
איזה קול השרקן משמיע? (הוא שורק..גם הילדים שרקו!)
 
קחו גליל נייר טואלט ריק. אימרו את המילה "מחילה" דרכו. אפשר גם לשרוק לתוכו ולשאול- מי מסתתר כאן, בתוך המחילה?

"חג לאילנות" – איך נדע את גיל העצים?
 
לכבוד חג הטבע שמתקרב, הכרנו היום את מבנה העץ באמצעות משחקים והמחשות. "טמנו" זרע של תפוז ("זרע" ו"גרעין" – מילים נרדפות) באדמה, בדקנו כיצד בנויים השורשים וכיצד הם יונקים את המים מהאדמה, ונהנינו לשבת ולנוח על הגזע.
הבחנו בין "קל" ל"כבד", ניסינו להרים את הגזע... כדאי לשאול את הילדים הצעירים – הגזע קל או כבד?
חגגנו לעץ יום-הולדת. אבל בן כמה הוא?
 ספרנו טבעות על הגזע, ועם הבוגרים יותר אף הבחנו ברווחים בין טבעת וטבעת ולמדנו האם באותה שנת-טבעת ירד הרבה גשם בארץ ישראל.
 
בקשו מהילד להראות לכם את הטבעות והשורשים שהוסיף לעץ התפוז (עבודת יצירה).

שיעור תנועה-הנאה והנעה בתנועה!
 
החודש הנושא שהתמקדתי הוא חיזוק רצועת הכתפיים ושריר הגב העליון-דבר המקנה לילד יציבה נכונה ועצבוב נכון באצבעות הידיים-דבר שיתרום להם בעתיד לנושא הכתיבה ואחיזת העיפרון.
בשלב התפתחותי זה קשיים או רפיון קל ניתנים לפתרון מיידי ומהיר ולכן, חשוב מאוד לאבחן בשלב הזה ולפתור בעיות אם קיימות.
נושא נוסף אשר התמקדתי בו הוא חיזוק שריר הרגליים תוך שמירה על שיווי משקל.
 
- בתחילת החודש יצאנו ל "טיול בפרדס" – לגן הגיעו "תפוזים וסולם. בעזרת הסולם "טיפסנו" (התקדמנו בכל מיני צורות:קפיצה,זחילה ,הליכת ארבע) והגענו לקטיף,בפעילות זו חיזקנו גם את שריר הידיים וגם את שרירי הרגליים..
לאחר קטיפת התפוזים ועבדנו על תאום קשר עין-יד.
 
-         לגן הגיעו קפיצים שונים ומיוחדים-בעזרתם חיזקנו את שריר הידיים ורצועת הכתפיים. כל פעם היינו צריכים למתוח אותם לכיוון אחר ,וכך חיזקנו כל פעם שריר אחר בידיים.
 
-         לכבוד ט"ו בשבט-יצאנו לנטיעות.-לקחנו עציצים וכפות-בעזרתם למדנו את מושגי היחס במרחב:הלכו בין העציצים,הנחנו איברי גוף על העציצים,ניסינו לאזן אותם כל פעם על איבר גוף אחר,ולבסוף הבאנו כפות בעזרתם שתלנו" שתילים".
     קפצנו מעליהם ובכך שיפרנו את מיומנות הקפיצה וניתוק הרגליים מהקרקע.
 
-         שרפרפים ששימשו לנו מאין "מדרגה"-עליהם עלינו ושמרנו על שיווי משקל,קפצנו מעליהם בכל מיני צורות,תופפנו עליהם חלש/חזק(וויסות כוח). ואפילו בנינו לנו "רכבת" שרפרפים ועברנו מעליה בהליכת ארבע (חיזוק רצועת בכתפיים).

שלכם, שרונה.


שיעור קפוארה
במהלך החודש האחרון עבדנו על שיווי המשקל במצבים שונים.
עבדנו בעיניים פקוחות ועצומות.
בעיניים פקוחות אנו משתמשים באזור הראיה ושיווי המשקל.
בעיניים עצומות משתמשים רק בשיווי המשקל.
עשינו תרגילים בהם היינו סטטיים ונשארו במקום. לדוגמה - עמדנו על רגל אחת עם עיניים פקוחות ועצומות.
עבדנו במצבים דינאמיים לדוגמה קפצנו על רגל אחת,הלכנו בהליכת חתול עם רגל אחת באוויר. לבסוף עבדנו בגבהים שונים, הלכנו על קוביות, הלכנו על כיסאות. עבודה בגבהים מחזקת את הביטחון העצמי ואת תחושת המסוגלות אצל הילדים.
בברכה גיא


שיעור אנגלית-

Dear parents,
It was great meeting many of you this and last week, I appreciate all your comments and feedback.
In February we learned about the following fruits:
applebanana orange  pear and grapes
We discussed their colours and shapes and tried to see them with our hands rather than with our eyes. At the end of the lesson I cut the fruits (except for grapes) in different shapes and the children created a "fruit face" which they eventually ate. It was a very tasty lesson!!
 
We've been working on the family theme for two weeks now. We learned a song called "Happy family" through which the children learned the words: father,mother, sister & brother
 
 
In March we will be learning about animals and as for Purrim I'll surprise the children with a face painting session.
 
All the best,
Maxi

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

קבוצת הבוגרים-

שיעור אורגנית
בדצמבר המשכנו לשחק עם על מעגלים מוסיקליים – מעגל מ"דו" עד "דו", מעגל מ"רה" עד "רה", וכן הלאה, וזאת במשחקים שונים.
לאחר מכן חיברנו את כל המעגלים למעגל אחד ענק באמצעות משחק קוביות על מקלדת פסנתר. כמות הנקודות בקוביה נתנה את מספר הצעדים שיש לעלות בתווי הפסנתר.
למדנו את שני הכיוונים בתווים – עליה וירידה, גם בסדר התווים על הלוח וגם במקלדת (ימינה ושמאלה).
בעזרת כמה משחקים למדנו את המושגים "צעד" ו"דילוג":
·        "חבר שלנו אן-דן-דינו צעד ודילג"
·        כל ילד צעד ודילג על הרצפה בחישוקים את תווי "דו-רה-מי"
·        כל ילד ניגן שיר על סביבון גם בתוכנת "סופט-מוצרט" וגם בעל פה
 
מקווה שגם החודש הבא יהא בשביל הילדים עוד יותר כיפי, תורם ומפתח.
שלכם,לובשה


חשיבה לוגית
1.       פתרון בעיות תשומת לב/ ריכוז.
2.       בניית תפיסה כמותית.
3.       ספירה עד 100.
4.       זיהוי מספרים עד 50.
5.       חיבור בתוספת של   1+... 9+ בטווח שבין 0 ל50
6.       פתרון בעיות לוגיות במציאת יוצא דופן.
7.       פתרון בעיות לוגיות במציאת סוגים שונים של תבניות/חוקיות על בסיס קריטריון 1או2.
8.       בניית חשיבה מרחבית בשניים או שלושה ממדי מרחב.
הבנת תמונות בשניים או שלושה ממדי מרחב.
פתרון בעיות בבנייה של אובייקטים פשוטים בשני ממדים.
9.       משחקים לפיתוח חשיבה לוגית.
10.   משחקים לפיתוח חשיבה מרחבית.

 בנייה | עיצוב | קידום אתרים | ProperMedia